Téli felkészültség ide vagy oda, az első hó ismét próbára tette a MÁV téli felkészültségét, ami komoly fennakadásokat okozott a Szeged-Budapest vonalon. Az első hó totális káoszt okozott a Magyar Vasútakon, így természetesen ahogy megszokhattuk már a Szeged-Budapest vonalon is. A kecsup.hu értesülései szerint a Szegedről Budapestre tartó InterCity vonatra 6:48-kor, Kecskeméten felszálló utasokat Cegléden leszállították, és átirányították őket egy másik szerelvényre.
A közlekedési rendszer összeomlása
A hajnali órákban bekövetkezett műszaki hiba miatt a Szegedről Budapestre tartó InterCity járatok jelentős késésekkel közlekedtek. Mindeközben tetézte a bajt, hogy az online jegyértékesítési rendszerben, az ELVIRA-ban (jegy.mav.hu) nem működött a jegyvásárlás. Bár átmenetileg áthidalták a problémát ugyanis A MÁV mobilalkalmazásban, a pénztáraknál és az automatáknál, továbbá a vonatok fedélzetén (pótdíj nélkül) lehet jegyet váltani. Azt ígérte a MÁV START, hogy az online rendszerekben (Elvira, MÁV applikáció) végzett, sikertelen jegyvásárlásokat a MÁV-START megvizsgálja, és intézkedik a többszöri vásárlások esetén az automatikus visszafizetésről az online fizetés során használt bankszámlára. A visszafizetésekről tovább informálódhatnak a @Mavinform1 Facebook oldalon.
A helyzet javulása
Bár a reggeli órákban komoly fennakadások voltak, a szakemberek napközben helyreállították a jegyértékesítést, és folyamatosan dolgoznak a menetrend stabilizálásán. A fennakadások kapcsán a MÁV jelezte, hogy az infrastruktúra fejlesztésére továbbra is kiemelt figyelmet fordítanak.
Reméljük, hogy a helyreállítás után az utasok zavartalanul folytathatták útjukat.