booked.net

Hírdetés

Útépítések: történelmi lépték helyett egy helyben topogás

2023. március 4., szombat 22:13

A nagykőrösi Önkormányzati Hírek szerint „történelmi léptékű útépítés időszakát éljük”. A fellengzős cím ezúttal is HT-től ered, aki vélelmezhetően azonos Horváth Tiborral, Czira Szabolcs hűséges táskahordozójával, a polgármesteri kabinet jól fizetett tagjával. A hivatalból lelkesedő HT-vel ellentétben a lakosság jelentős része szerint lépték helyett egy helyben topogás van, illetve „útépítés” helyett a már meglévők felújítása történt meg, illetve történik jelenleg is, ami viszont több évtizedes adósság volt a nagykőrösiek felé, ezért fölötte örömködni nem más, mint színtiszta politikai propaganda.

 

A Nagykőröst az M5-ös autópályával összekötő Pesti út felújítása gyakorlatilag az autópálya Lajosmizsét érintő szakaszának átadásakor indokolt lett volna, márpedig annak harminc éve. Ha már mindenképpen szóvirágra vágyik HT, akkor inkább a hosszúlépés illene ide, mintsem a történelmi lépték… Ahogy a 441-es út felújítását is nagyon rég el kellett volna végezni, amit jól bizonyít, hogy a helyi fideszesek még ellenzékben félpályás útlezárással követelték azt. Persze a lelkesedés azonnal alábbhagyott, miután ők kerültek hatalomra, a felújítással továbbra sem foglalkoztak, a kráterekkel tarkított út csak akkor került ismét a döntéshozók szeme elé, amikor már az országos sajtó is foglalkozni kezdett a fejlettnek kikiáltott közép-magyarországi régió szinte járhatatlan útjával. Ilyen előzmények után értünk el oda, hogy a korrupciós ügye miatt eljárás alá vont Völner Pál államtitkár sok évvel ezelőtt ígéretet tett a 441-es út felújítására. Hiába volt szó az egészről, csak a kecskeméti szakaszba fogtak bele, pedig Cegléd irányában is gondok voltak, vannak. A kivitelező nagy lendülettel esett neki a munkának, sok bosszúságot okozva a közlekedőknek, akik hol türelmesen, hol türelmetlenebbül álltak a sorban a majdani jobb minőségű út reményében. Első szakaszban a városszéli körforgalomnak fogtak neki, aminek a befejezését múlt év december közepére ígérték. Aztán nem hogy körforgalom nem lett, de még a munkagépek is levonultak, ott hagyva a felét. Sokan bíztak benne, de az enyhe tél sem tudta visszacsalogatni őket. Így a történelmi lépték helyett csak a körforgalom építésének egy helyben topogásával szembesülhettek, illetve szembesülnek a mai napig a kőrösiek. A 441-est metsző M44 autóút építése látványosan zajlik, legalábbis a felüljáróhoz szükséges földhegyek elég látványosak, ahogy a szintén évtizedek óta beígért M8 nyomvonala esetében sem tapasztalható semmiféle lépték, pláne nem történelmi…

Miközben a nagykőrösi polgármesteri kabinet tollnokai versenyben gyártják a valóságot elfedő, hangzatosabbnál hangzatosabb címeket, arról mélyen hallgatnak, hogy a többi úttal mi lesz? Nem kell messzire menni, a Szolnoki út szélesítése és kerékpársávval való ellátása évtizedek óta elkerüli az illetékesek figyelmét. Ahogy a Sóderos út is, amit ma már tényleg csak költői túlzással lehet útnak nevezni. És akkor a Csongrádi út krátereiről ne is beszéljünk, vagy azokról a kátyúkról, amelyek az alig tíz évvel ezelőtt felújított városközpont új aszfaltján jelennek meg sorra. Persze tényleg jó hír, hogy már tervezik a Nagykőrös és Cegléd közötti út felújítását és napirenden van a Nagykőröst elkerülő út terveinek készítése, de az eddigi tapasztalatok alapján a tervekkel nem sokra megyünk, hosszú évek állnak még előttünk, míg az első kapavágás esetleg megtörténik. Addig viszont szeretnénk normális körülmények között közlekedni, biztonságban tudva magunkat és másokat is.

Történelmi lépték és egy helyben topogás helyett a kis, de folyamatos lépések is elegendőek lennének!

könyvelő

Kapcsolódó hírek

Programajánló

Hírdetés

Minden jog fenntarva