Földi László országgyűlési képviselőre hivatkozva közölte, hogy lezárult a közbeszerzési eljárás és ha minden igaz, legkésőbb jövő év márciusában a kivitelező cég átveszi a munkaterületet és megindulhat a rég várt felújítás. Még mielőtt bárki is ránk sütné a bélyeget, hogy már megint csak elégedetlenkedünk, ahelyett, hogy örülnénk, gyorsan leszögezzük, természetesen mi is nagyon várjuk már az út felújítását és örülünk is neki. Azt viszont már minden jóindulatunk ellenére sem tudjuk a véletlen számlájára írni, hogy a munkák kezdését éppen egy hónappal az áprilisra tervezett országgyűlési választás előttre időzítették – az eddigi tapasztalatokból következtetve –, a Fidesz kampányának részeként.
Czira Szabolcs a kezdés időpontján túl azt is elárulta, hogy a munkák 2, azaz kettő éven keresztül fognak tartani. Hogy ez az alig több mint tíz kilométeres szakaszon miért fognak ennyire elhúzódni a munkák, azóta sem adott magyarázatot sem a városvezetés, sem a közútkezelő szakemberei. Pedig jó lenne tudni, hogy mire készüljünk, mert akárhogy is örülünk a beruházásnak, két éven keresztül folyamatos útlezárások és terelések közepette közlekedni a két település között, nem sok okot ad majd az örömködésre. Főleg azoknak, akik iskolába, munkába járnak, vagy más egyéb ok miatt előre megadott időpontra mennek a szomszédos megyeszékhelyre.
Hét éve ígérgetik a felújítást
Az Orbán-kormány régi adóssága a 441-es út felújítása, amelyre az első ígéret 2014-ben hangzott el Völner Pál államtitkár szájából egy sajtótájékoztatón. A pénzt elköltötték, de az útra nem jutott belőle. 2016-ban az MSZP a parlamentben megkérdezte, hogy a beígért felújítás mikor valósul meg. Akkor már Tasó László volt az illetékes államtitkár, aki 2017-et nevezte meg céldátumként. Ebből sem lett semmi, ezért 2020. január 10-én az MSZP országgyűlési frakcióvezetője újabb kérdést intézett Palkovics miniszterhez, azt tudakolva, hogy az Orbán-kormány miért nem tartotta be az ígéretét? Schanda Tamás államtitkár válaszolt a kérdésre, leírva többek között, hogy a tervezett beruházás a néhány évvel ezelőtt elkészült 441-es út – Kecskemét elkerülő út csomópontjától Nagykőrösig fog megvalósulni, mintegy 10 kilométeres szakaszon. „A jogerős építési engedély megszerzése, valamint a kiviteli terv befejezése folyamatban van” – írta az államtitkár.
A legutolsó hivatalosnak tekinthető információ 2020. február 20-án hangzott el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kulturális központban tartott tájékoztatóján, amely szerint Kecskeméttől Katonatelepig 2x2 sávos lesz az út, Pest megyében viszont marad a jelenlegi szélesség, csak a burkolatot erősítik meg 11,5 tonna tengelyterhelésre. Épül egy szervízút is, amely lehetővé teszi majd a lassú járművek kitiltását a főútról.
Hogy azóta változott-e valami a tervekben, illetve hogy pontosan mi és milyen ütemben fog épülni, nem ismeretes.
könyvelő