István László erről így ír: „Szinte az összes tantárgy óraszáma messze elmarad a leggyakoribb testnevelés mögött. Kérdezem én, milyen tanterv az, amely ilyen eszement prioritásokat tartalmaz? A legalacsonyabb óraszám az informatika. A XXI. században bizonyára ez a tantárgy fontosabb lenne, mint a testnevelés. Ezen ismeretek nélkül ma nemhogy továbbtanulni nem lehet, de betanított segédmunkát sem kap egy fiatal az iskola elvégzése után. A magyar nyelv- és irodalom óraszámaihoz már kommentárt is csak nyomdafestéket nem tűrő szavakat tudnék fűzni. „
A szerkesztő megjegyzi azt is, hogy a nyelvórák száma és minősége sem megfelelő. Ami leginkább felháborító az az idegennyelv óraszáma. Példaként hozza, hogy fejlett országokban a tizenkét-tizenhárom éves gyerekek legalább egy, de inkább két idegen nyelven kommunikálnak. Őket egészen kicsi gyermekkoruktól tanítják a nyelvekre, ráadásul anyanyelvi pedagógusok!
Az informatika és a nyelvtudás azért elengedhetetlen, mert e nélkül ma már nem lehet magasabban kvalifikált munkát találni!
„Nemrég Portugáliában információt kértünk egy idősebb újságárustól angolul, aki tökéletes angolsággal válaszolt. Kíváncsi lennék, hogy hány magyar újságárus értené meg az idegennyelvű kérdést, és válaszolna ugyanazon a nyelven hibátlanul?” – teszi fel a kérdést István László, aki hozzáfűzi, hogy érdemesebb lenne ezeken a kérdéseken gondolkodni, nem pedig a kormány konzultációnak nevezett álkérdésein…
Egyetértek!
Bakonyiné Soós Magda